Het is voor veel ondernemers een lastige tijd, zo met corona. Hoewel er natuurlijk mensen zijn die enorm van deze situatie profiteren, gaat het over het algemeen niet zo goed met de economie. Het is dus aan jou als bedrijf om er voor te zorgen dat je nog steeds genoeg omzet blijft draaien. Daarbij is het belangrijk dat je vooral investeert in twee dingen. Wat die dingen zijn, dat leg ik je uit in dit artikel. Lees dus vooral verder als je er achter wil komen!

 

De eerste strategie die je in moet zetten om veel omzet te draaien, is het focussen op de online kant van jouw bedrijf. En dan heb ik het over de website. Investeren in je eigen website, of je er al een hebt of niet, is vaak een goede manier om meer klanten te trekken. Met een goede, betrouwbare en duidelijke website vinden klanten sneller de weg tussen producten en kopen ze makkelijker een van jouw producten of services. De tweede strategie die je in tijden van corona goed kan inzetten, is het gebruik van een bezoekersregistratie software. Klanten willen natuurlijk heel graag naar jouw winkel of showroom komen, maar daarvoor moeten ze eerst een afspraak maken. Je wil dat die afspraak zo goed mogelijk wordt gemaakt, de klant moet dat proces zo plezierig mogelijk ervaren. En daarbij is het heel handig om een digitale receptie te maken. Want op die manier kunnen klanten snel ‘inchecken’ zonder dat er gedoe is met papieren, routebeschrijvingen en parkeerinstructies. Wij van DigiReceptie hebben een systeem ontwikkeld waarbij de klant gemakkelijk een afspraak kan maken bij jouw winkel of showroom. Vervolgens krijgen ze een mail in de huisstijl van jouw bedrijf met de afspraakbevestiging. Zo maak je alvast een goede eerste indruk op de klant, en dat is natuurlijk super belangrijk. Meer weten? Neem een kijkje op onze website!